sâmbătă, mai 28, 2011

Cum să-ţi protejezi adresa de e-mail

Iata o procedura foarte interesanta si ingenioasa in simplitatea ei:

Asa cum se stie, daca si cand un virus intra in computerul dvs., el se indreapta direct spre agenda de adrese de e-mail si se trimite singur la fiecare dintre adrese, infectand toate aceste adrese asociate.

Aceasta smecherie nu va opri virusul sa intre in computerul dvs., dar il va opri sa utilizeze agenda dvs. ca sa se mai raspandeasca si va va alarma cu privire la faptul ca un “vierme” (un virus) a intrat in computerul dvs. Iata ce trebuie sa faceti:


Intai deschideti agenda de adrese si dati click pe “New contact” (contact nou) de parca ati dori sa introduceti o adresa noua in lista dvs. de adrese. In fereastra care se va deschide si care va cere sa introduceti numele noului prieten, scrieti “a”.

La rubrica “email address” introduceti: aaaaaaa@aaa.aaa apoi salvati noua adresa in agenda. Dupa salvare verificati sa fie prima adresa din lista dvs.

Iata ce se intampla in acest caz: Numele de “a” se va plasa automat in fruntea listei din agenda de adrese, ca fiind intrarea nr. 1. De la acest punct va porni “viermele” (virusul) efortul sau de a se trimite la toti prietenii dvs. Daca prima sa incercare este un esec, (ceea ce desigur ca se va intampla din cauza acestei adrese ciudate: “a” ) virusul nu merge mai departe si prietenii dvs. nu vor fi infectati.

Al doilea mare avantaj al acestei metode: daca un email nu poate fi “inmanat” , veti fi anuntat in “inbox’-ul dvs. aproape instantaneu. Deci,daca veti primi un email trimis catre aaaaaaa@aaa.aaa prin care sunteti anuntat cu el nu a putut fi inmanat, inseamna ca aveti un virus in sistem. Ingenios, nu-i asa?

Daca toti pe care ii cunoasteti fac aceasta operatie, in scurta vreme nu va trebui sa va temeti sa deschideti un e-mail de la niciunul din prietenii (cunoscutii) dvs.

Cum ne invadează intimitatea Facebook şi Twitter

Butoanele ”Like” al Facebook si “Tweet” de la Twitter ce au invadat internetul par sa faca mai mult decat sa te ajute sa-ti impartasesti articolele preferate. 

Omniprezentele butoane de sharing ajuta utilizatorii sa isi anunte prietenii, atunci cand intalnesc informatii folositoare, insa ceea ce nu stiu acestia e ca aceleasi butoane inregistreaza fiecare miscare a lor, potrivit The Week, care citeaza Wall Street Journal.

Iata cateva probleme ridicate de jurnalistii de la Wall Street Journal

Ce fac aceste butoane:

- Functia lor principala este de a usura sharing-ul de articole pe retelele de socializare.


- In acelasi timp, ele plaseaza un fisier de tip “cookie” pe calculatorul utilizatorului, pentru ca Facebook sau Twitter sa stie cand userul va reveni pe pagina de unde se actioneaza butonul “Like”.

- Daca vei da Like acestui articol si vei reveni peste putin timp, Facebook te va recunoaste.

Astfel, butoanele pot face legatura intre obiceiul de navigare al unui user si profilul social al acestuia care, de cele mai multe ori, ii contine si numele.

Atata timp cat nu te deloghezi, acest lucru se va intampal automat, fie ca mai dai sau nu click pe butonul de sharing.

Cat de intalnite sunt acestea pe Web?

In ultimul an, butoanele de la Facebook, Twitter sau Google au fost adaugate pe zeci de milioane de pagini web.

In ceea ce priveste butonul ”Like”, acesta este prezent pe o treime din cele mai vizitate 1.000 site-uri din lume. Twitter si Google sunt prezenti pe 20%, respectiv 25%, din site-urile de top.

Foloseste cineva aceste date?

Facebook, Twitter, Google si alti creatori de astfel de widget-uri spun ca nu folosesc informatiile culese pentru a identifica utilizatorii. 


Ideea este ca nu ii mai cred decat cei foarte naivi!!!