vineri, august 10, 2018

Cum să îți trăiești viața pe culoarea verde?


Cunoști senzația aceea când traversezi un oraș renumit pentru traficul insuportabil însă prinzi toate semafoarele pe culoarea verde? Viața ta cotește în direcția mult visată atunci când dovedești că iubești. Eu prind toate semafoarele vieții pe verde, însă viața mea nu a fost mereu așa cum este astăzi, am stat blocat în trafic aproape treizeci de ani.
Desigur ea este o simplă expresie care scurtează poveștile nesfârșite despre întâmplările nedorite prin care suntem nevoiți să trecem. Îți mulțumesc că mi-ai rămas alături prin toate câte am trecut împreună. Aici ne motivăm zilnic.
În prima parte a vieții ușile mi-au fost trântite în față cu o ignoranță ieșită din comun. Orice faptă bună săvârșită cu trudă trecea neobservată, dar fiecare mișcare greșită de-a mea era analizată cu amănuntul, eram condamnat pentru fiecare cuvânt rostit. Căutând să fiu acceptat sau iubit, oamenii se obișnuiseră cu primitul. Mă desconsiderau pentru faptul că nu le ofer mai mult, pe gratis. De la ei respect nu era, iubire nici atât, și s-au ofilit.
Când eram copil, iar, tatăl meu se îmbolnăvise, i-am reproșat că nu se mai îngrijește, că părinții prietenilor mei sunt prezentabili și fericiți, că mă face să îmi fie rușine. Colegii de clasă râdeau de mine. Din cauza situației de acasă îmi scăzuse încrederea în mine, voiam să nu mă mai recunoască nimeni, să mă evapor din lumea în care mă integrasem pe meritul meu, prin puterile mele, degeaba.
Tata mi-a spus că el nu își mai dorește nimic, că nu vrea să impresioneze pe nimeni, ci așteaptă să moară. Însă l-am rugat să o facă pentru mine. Atunci s-a îmbrăcat cu cea mai frumoasă cămașă și și-a pieptănat parul și bucuria mea a durat o săptămână.
În zilele când gândești despre tine că ești prea matur ca să fii fericit cunoaște faptul că nu ai atins maturitatea încă. Maturitatea nu elimină veselia. În lume nu toți oamenii au o inimă. Chiar dacă toți dețin organul cu funcții fizice nu toate inimile au un corp spiritual dezvoltat. Cele mai multe dintre ele sunt doar carne. Dar omul nu este doar carne. Din cauza convingerii că omul este doar carne cunoaștem atât de puțin, de aceea simțim prea puțin, spre deloc.
Fă gesturi frumoase pentru oamenii pe care îi iubești. Păstrează-te sănătos și bun. Emană o atitudine de învingător. Eu, în zilele când nu sunt iubitor mă străduiesc să aflu ce m-a îmbolnăvit, care este portița prin care otrava lumii ar putea pătrunde la inima mea?
În viață cu cât ești mai recunoscător cu atât ești mai bogat. Atunci treci prin lume pe culoarea verde. Căci verdele e nuanța abundenței și a priorității. Fii real, sincer și autentic, implică-te în tot. Abia atunci vei începe să primești tot!
Eu am primit o carte minunată cu numele meu atribuit la autor, pe lângă celelalte patru, care, mi-au deschis poarta către lumea pe care mi-am imaginat-o înainte să cobor în ea. Am primit o vacanță de șapte zile în orașul Madrid, în capitala minunată a Spaniei, unde mă așteaptă un grup de cititori, iar, la final de an intenționez să vizitez Lisabona.
Oamenii minunați care au crezut în mine nu au întârziat să mă susțină. Am cunoscut suflete frumoase, care simt, se străduiesc, se implică și știu să își trăiască viețile în armonie, ei trec prin toate intersecțiile la care viața îi provoacă pe culoarea verde și prosperă. Nu se opresc nicăieri, nu își lipesc inimile de nimic chiar dacă se bucură de tot. Ei au casă în cer. În felul acesta nu se lasă controlați de lume.
Atunci când îți aranjezi locuința, lucrează ca și cum ai pregăti-o pentru Dumnezeu. Când te întâlnești cu un prieten, aranjează-te cu atenție, ca și cum te-ai întâlni cu Dumnezeu. Când îi faci o surpriză cuiva dăruiește-o cu toată ființa ta, altfel te vei osteni degeaba.
Când pleci într-o călătorie bucură-te ca și cum ai merge la braț cu Dumnezeu. Privește fiecare apus alături de El, iar viața ta să înainteze pe culoarea verde. Căci Universul deschide ușile celui care face pace cu Esența care se găsește în fiecare atom din fiecare ființă. Pescuiește împreună cu Dumnezeu și vei deveni pescar de oameni, resuscitator de inimi înghețate, salvator de suflete pierdute.

Trăiește pe culoarea verde

Am ieșit la plimbare cu bicicleta în zona de nord a Bucureștiului și m-am oprit să îmi cumpăr o înghețată. În vreme ce mă servea am întrebat vânzătorul dacă pot achita cu cardul fiindcă nu aveam bani în numerar la mine. A spus că nu și totuși, mi-a dăruit înghețata, pe care o pusese deja în cornet, ba chiar mi-a dăruit și o sticlă cu apă, rece, de la frigider.
L-am încurajat să nu își facă griji că nu mă voi întoarce cu banii, dar curiozitatea m-a împins să îl întreb cum de are încredere că mă voi întoarce, nici nu mă cunoaște!? A spus că conștiința nu mă va lăsa să nu mă întorc, tot așa cum nu îi permite lui să înșele cu zece bani pe cineva, atunci când înapoiază restul. A spus că oamenii fericiți sunt aceia care au inimă, însă nu toți oamenii au inimă. Era de fel din Macedonia dar se căsătorise în anul 1980 aici.
În viață iubește-i în mod special pe oamenii care greșesc. Căci ei au nevoie de iubire precum în pilda fiului risipitor. Condamnare primesc din partea tuturor, te asigur că nu mai au nevoie și de ura ta. Pedeapsa, îi face răi, răzbunători și distrugători. Omule, nu cu benzină stingi focul, cu iubirea o poți face. Urându-i pe cei ca tine, în final rasa îți va fi ștearsă de pe fața Pământului.
Nu cu identificarea vinovaților sau torturarea lor aduci pacea pe planetă, cu orice răzvrătire împotriva semenilor tăi devii complice la distrugerea rasei, căreia îi mai legi o piatră de gât și tot așa. Invidia și gelozia pătrund în inima ta, și ți se scufundă corăbiile fericirii. Iertarea aduce pacea nu justiția sau mitraliera. Căci nu există om drept.
Mă bucur că m-am trezit și în dimineața aceasta ca să fac lucruri mărețe. Din zece oameni care mă cunosc nouă mă urăsc, însă, unul mă iubește mai mult decât mă urăsc cei nouă adunați la un loc. De aceea, trăiesc viața pe culoarea verde și prosper. Voi m-ați învățat să sper.

În zilele când gândești despre tine că ești prea matur ca să fii fericit, cunoaște
faptul că nu ai atins maturitatea încă. Maturitatea nu elimină veselia.
Alberto Bacoi
 Autor: Alberto Bacoi
Sursa: vorbindcudumnezeu.com 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu