miercuri, noiembrie 04, 2015

Dragostea de frati si surori

A nu avea dragoste catre un frate inseamna a nu avea respect pentru acei care l-au nascut; iar dispretul autoritatii parintesti este o nelegiuire." (Plutarh)

"Atunci cand cel mai mic il respecta pe cel mai mare, iar cel mai mare il iubeste pe cel mai mic, se creeaza o frumoasa atmosfera familiala. Tatal meu adeseori imi spunea: "Sa faci ascultare de fratele tau mai mare!"" (Cuviosul Paisie Aghioritul)
"Eu si cu fratele meu eram ca doua ace ale aceluiasi ceas: el era acul cel mare si eu cel mic, dar amandoi aratam aceeasi ora." (Xavier de Maistre)
"Cea mai mare otrava din viata omului este invidia dintre frati. Copii, va indemn sa va bucurati si sa va laudati cu fratii, in loc sa-i urati!" (Pr. Timotei Kilifis)
"Copiii trebuie sa iubeasca sincer, adevarat, pe aproapele lor, pe cel in nevoie, sa-si iubeasca fratii, surorile si pe ceilalti copii, sa fie buni, saritori, blanzi. Copiii trebuie sa invete sa se bucure de binele aproapelui si sa se intristeze de necazul acestuia." (Episcopul Irineu)
"Dintre toate comorile pe care parintii le pot lasa copiilor lor nu e niciuna mai de pret ca un frate: e un prieten dat de natura, un prieten caruia nimeni nu-i poate tine locul si pe care, odata pierdut, nimeni nu-l poate inlocui." (Plutarh)

Ignatie Monahul
Sursa: www.crestinortodox.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu